Kapten Ahlsén

trehundratvå

Publicerad 2014-03-31 21:50:00 i Allmänt,

Var i Dalarna i helgen. Hemma hos min fina killes föräldrar. Där bytte vi däck och tvättade vi bilen och städade den som behövdes fördjävla väl. Jag tror nog att den aldrig varit så ren som den är nu!! 
 
Nåväl. Vi gick också på bio. Den nya 300 blev det. Där det var ännu mer effekter och blod än förra filmen och krångligare handling. Dessutom tyckte jag att huvudrollen såg ut lite som en kultursnubbe med sitt ovårdade skägg. Han skulle bara haft ett par manchesterbyxor och en tweedkavaj. F tyckte att han inte var lika cool som King Leonidas var i första filmen. I agree somehow. 
Men filmen var... okej. Det som förundrade mig mest var att hur mycket mer blod det nu är var (BLOD ÖVERALLT) så blev inte en enda grek blodig under tiden de slogs. (Kanske var detsamma i första 300?) 

Ja, hursom så var det inte en film för mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela