Kapten Ahlsén

min mormor hälsar och säger förlåt

Publicerad 2014-03-12 16:27:46 i Allmänt,

Såg denna boken på bokrean och köpte den inte. Jag åkte hem och läste sedan om den. Blev övertalad och ville verkligen ha den. Idag har jag varit inne på ett flertal bokaffärer och den är slutsåld överallt. Så jädra typiskt! Hittade exemplar av 'Analfabeten som kunde läsa' till nedsatt pris men fick reda på att pocketversionen kommer ut till sommaren så jag köper den då.

Men boken "min mormor hälsar och säger förlåt" handlar iaf om en lite smågalen mormor och hennes barnbarn som är bästa vänner, men så dör mormor. Då får de läsa massa brev som mormor skrivit och de följer upp personerna och händelserna ifrån breven som utvecklar mormors livshistoria.
Den verkar fin. Vi får se om jag får tag på den. Har inte hittat den i pocket heller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela