Kapten Ahlsén

Lärarlinjen

Publicerad 2014-03-17 15:31:00 i Allmänt,

Ska skriva mitt examensarbete nu egentligen. Har hunnit sådär halvvägs och har muntlig redovisning på onsdag samt ex-inlämning på fredag. Jag känner mig sjukt förvirrad i det jag själv skriver. Jag får ingen struktur och har så mycket litteratur att referera till. wah. 

Jag har ett tips till alla som ska börja plugga (Speciellt till lärare):
Från första start, samla ihop allt lektionsmaterial du får tag på, som du hör, som ni gör tillsammans, som lärarna ger exempel på. Spara också alla dina tentor och exuppgifter. Skriv ned/skriv ut och sätt i en pärm. 
Jag har det senaste halvåret kommit på att samla allt lektionsmaterial och exempelmaterial osv, och önskar att jag gjort det från första början. 
Sen när jag går ut som färdigexaminerad grundskolelärare så kommer jag ha en hel pärm med material som jag kan använda på jobbet när jag själv har idétorka. 
 
 
(Sen är lektion.se grymt aswell. Kom bara ihåg att vara kritisk.)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela